lupa
sprzęt
szkolenia i kursy
Kolejna wyprawa morskich wilków z KKŻ , Szwecja 2014

Rejs 12 września 2014 roku rozpoczęliśmy lotem z Poznania do Sztokholmu Skavsta w Szwecji. Tam zostaliśmy przywitani przez Pawła Zgołę, zastępcę kapitana Jerzego Kliemanna. Nasz jacht Delphia X czekał na nas w marinie w miejscowości Nykoping. Jeszcze tego samego dnia opuściliśmy Nykoping i szwedzkie szkiery i popłynęliśmy w kierunku wybrzeży Łotwy. Choć wiatr był dla nas długo przychylny, to jednak Neptun nie pozwolił abyśmy dopłynęli do Rygi. Przybiliśmy więc do miejscowości Ventspilis. Stamtąd popłynęliśmy do Lipawy, dużego łotewskiego miasta i portu. Mieliśmy tam cały dzień na zwiedzanie. Zobaczyliśmy poradzieckie koszary wojskowe, przepiękną starą cerkiew, oraz duży obrotowy most. Następnego dnia skierowaliśmy nasz jacht w kierunku Kłajpedy na Litwie. Przez cały dzień towarzyszyła nam na tyle piękna pogoda, że mogliśmy się opalać. W Kłajpedzie również zwiedzaliśmy miasto. Znajduje się tam ogromny zabytkowy żaglowiec mieszczący muzeum i restaurację. Kłajpedę opuściliśmy wieczorem, i popłynęliśmy do Sopotu. Podróż trwała całą noc w pobliżu wód terytorialnych rosyjskiego Kaliningradu. Na szczęście wiatr nam sprzyjał, bo płynęliśmy nawet z prędkością 9 węzłów. Do Sopotu dopłynęliśmy popołudniu, resztę czasu spędziliśmy na zwiedzaniu miasta oraz wieczornym dopingu naszych siatkarzy w urokliwej Meksykańskiej knajpce. Następnego dnia poćwiczyliśmy manewry żeglarskie w pobliżu Gdańskiej mariny, gdzie następnie zacumowaliśmy. Ostatni wieczór rejsu spędziliśmy pośród urokliwych zabytków starego miasta Gdańsk. W sobotę 20 września przypłynęliśmy do mariny w Górkach Zachodnich, kończąc naszą morską przygodę. Rejs był bardzo udany, pogoda wspaniała, towarzystwo zgrane, a zwiedzane miejscowości pozostawią wiele pięknych wspomnień.

Nasza obsada:

Kapitan Jerzy Kliemann

Zastępca kapitana Paweł Zgoła

Piotr Mitelski, Krzysztof Fórmanowicz, Tomasz Atminis, Piotr Klimaszyk, Zbigniew Szewczyk, Zbigniew Ciara.